divendres, 5 de juny del 2009

Publicitat (VI): Les grans empreses de tendència masclista


Em pensava que viviem en una societat tant moderníssima i desenvolupada, on, per fi, en els anuncis de joguines ja hi apareixen nens i nenes, independentment de la joguina que es publiciti. Creia que ja haviem superat les barrres sexistes en els spots i no em creia que pogués veure una publicitat retrògada pitjor de productes de neteja on les dones netegen i els homes revisen amb un cotó si el que ha fregat la dona està net o, pijor encara, l'home entra en escena i entrega a la dona un producte de neteja en una safata. La dona, en aquest cas, feliç de posar-se a netejar, fantaseja amb el traje de majordorm i es posa a netejar tota contenta. La última perla publicitària la vaig veure ahir a Telecinco. El títol de l'spot: "les grans empreses de tendència de la llar" (Es van oblidar, però, de posar l'afegitó de: som uns masclistes rematats!). En les imatges apareix una noia maquillada i la veu en off diu que la neteja de la llar no li deixa temps per fer altres coses... Com sempre, s'han oblidat de que els homes també viuen en cases que no es netegen soles, que també embruten, que compren i que netegen. Vull veure més anuncis de productes de neteja amb homes fregant (fregant de debò, no només ficant una moneda en un pot) i alertar als fabricants que les parelles gays que conviuen en cases que s'embruten i que ells mateixos han de netejar, no compraran els seu productes si tampoc s'hi senten identificats, amb el que, estant perdent ventes d'un sector de la població.