dimecres, 25 de febrer del 2009

Publicitat (III): la nova campanya de Tramvia


En l'època en la que estem en que les cases de canvis i empenyoraments estan fent l'agost i el cobrador del frac i la pantera rosa treballen més que mai, Tramvia acaba de treure una espectacular campanya de publicitat; i dic espectacular per varis motius, com veureu. Per començar, el gran desplegament en el que no han escatimat res: banderoles, pòsters, tríptics, els vidres de les parades... i tot a tot color! I a arreu la persona que apareix són sempre homes. El lema és el següent: "si no valides, no funciona". I jo em pregunto: Tramvia ha comptabilitzat el cost de les persones que no fitxen? Si és així, on és aquesta dada? En tot cas, imagino que són diners que deixen de guanyar, no diners que perden. La campanya que pagarem entre tots, està realment justificada? El seu cost és menor que els cost de la gent que no fitxa? Quin és el seu import? I sí, a la gent que no fitxa, sí que li funciona a final de mes: s'estalvien un munt de diners en transport per anar a treballar. Jo pago per arribar a l'hora; Qui em retorna a mi aquests diners quan el tram o qualsevol altre transport no "funciona"? Els usuaris de transports públics haurem de fer una campanya perquè ens retornin els diners cada vegada que hi ha retards.